25 septembrie 2011

Gem de prune

Foarte bun si simplu de facut. Am vrut magiun dar...m-am razgandit si am pus putin zahar :)
Ingrediente:
  • 4 kg prune 
  • 1 kg zahar
Mod de preparare:
Se spala bine prunele, se scot samburii si se taie cubulete sau se dau prin masina de tocat. Se pun la fiert la foc mic, amestecand din cand in cand vreme de vreo 2 ore, apoi se lasa pana a doua zi.
A doua zi se pun din nou la fiert vreme de doua ore impreuna cu zaharul si amestecand mai des sa nu se prinda de cratita. 
Se toarna cat e inca fierbinte in borcane sterilizate si se inchid ermetic, apoi se intorc cu susul in jos si se lasa sa stea asa pe capac o vreme, dupa care se pot baga in paturi. 
Eu in paturi nu le-am pus ci direct in camara dupa ce s-au racit. Inca nu da semne sa se strice vreunul si l-am facut luna trecuta, deci cred ca e ok :)
Pofta buna!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Persoane interesate